BIZTONSÁG, TISZTESSÉG, EMPÁTIA

Tisztelt kollégák, olvasók. dr. Csonka Rita, a Mentő Tagszervezet elnöke fordul hozzátok három kérdéssel, kérünk mindenkit a véleményét mondja el!

Az RKDSZ véleménye az, hogy felháborító némely ember részéről ilyen szintű önző, toleranciát teljesen nélkülöző viselkedés.

” Több mint 120 éve áll Budapesten a Markó utcában a Mentőpalota, a környéken lakók most mégis kezdeményezni akarják a mentőállomás elköltöztetését, mert felháborítónak tartják, hogy a mentőautók az állomásról elindulva szirénáznak.

Nehezen képzelhető el, hogy a tiltakozó lakók az előtt jutottak ingatlanukhoz, mielőtt oda mentőállomás épült volna.

A mentők a megkülönböztető fény- és hangjelzést nem a saját szórakoztatásukra használják – aki ült már mentőautóban, tudja, milyen érzés belülről hallgatni -, hanem azért, hogy a mentőgépkocsi folyamatos haladásának lehetőségét biztosítsák.

A Markó utcának a Bajcsy-Zsilinszky út és a Bihari János utca közé eső szakasza hosszú ideig le volt zárva a forgalom elől, akkoriban elég volt, ha a mentőautók csak a két fent említett utca yarkán kapcsolták be a szirénát, most kénytelenek már az állomás kapuján kikanyarodva használni a megkülönböztető fény- és hangjelzést a gépjárműforgalom miatt.

Vajon az aláírásgyűjtést kezdeményezni kívánó lakók gondoltak arra, hogy az a sziréna egyszer talán épp miattuk, vagy a szeretteik miatt fog szólni?

Miért pont a mentőautó van útban mindenkinek? A szűk utcákban az autósok nyugodtan kivárják, amíg a buszokról az utasok fel-le szállnak, amíg a kukásautó összegyűjti a szemetet, de türelmetlenül dudálnak, és hívják a 104-et, ha egy mentő “akadályozza a forgalmat”, mert épp beteget lát el a személyzet.

Háborognak, dühöngenek, ha a mentők szirénáznak, aztán pedig azért, ha nem érnek oda időben.

1. Költöztessük el a mentőállomásokat olyan kieső területekre, ahol nem háborgatják a lakók nyugalmát?

2. Valóban ennyire zavarja a társadalmat a Mentőszolgálat?

3. Talán nincs is szükség mentőkre…?

68 hozzászólás ehhez - Aláírásgyűjtés a mentők ellen! Nem áprilisi tréfa!

  1. Nono mondta:

    én csak annyit üzenek az ilyen tolerancia hiányos embereknek: egyszer minden ember rászorul élete során, a mentők segítségére. És ha pont ők azok?

  2. h.hajnalka mondta:

    Szevasz Cerceuska.Április 10 ei hozzá szólásodhoz,csak annyit,hogy rosszul válaszóltál azoknak,akiket zavar a sziréna hang.Biztos a nem normális hülye akit a sziréna zavar,és elakar a Markóból minket költöztetni,az ha hozzád leköltözne egy hétre,a templomot lebontatná,hogy ne hallja a harangozását.Az ilyen degeneráltat az sem érdekli ahogy a szirénázásra írtam,hogy egyszer érte is fog szólni,arra még nem jött rá,hogy a 20 perces lelki beszéd után a ravatalozó nál,a harang érte is szólni fog.Vagy milyen sztori lenne mior a pap azt mondja a végén,hogy azért nem fogunk most harangozni,mert őt az utolsó útján ne zavarja a harang zúgás.De figyelj.Ezeknek úgyse tudjuk elmondani,hogy mit miért csinálunk.Amelyiket zavarja a hang,az lessz a legjobban felháborodva ha simán vonulnánk érte,ha véletlen mentőt hív.Akkor fel lenne háborodva,hogy miért nem érünk oda.Ez ugyan olyan mikor szegény édesanyám csuklik amikor melózok.Állandó szídás alatt áll,amikor az út test kellős közepén megállok kék lámpával,mert sehol nincs hely.Én már ilyenkor szoktam mondani,ha érted jövünk,akkor keresek előbb valahol egy parkolót,ahol tudunk parkolni,és vissza sétálunk.Te veled én,meg az összes Bajtársam is hiába értünk egyet,ha a sok degenerált nem fogja fel a dolgokat.Ezekkel kár is foglalkoznunk.

  3. töfi mondta:

    Ebben az egészben én azt tartom elképesztőnek, hogy vannak emberek akiknek ez a legnagyobb problémájuk. A hülyeség határtalan. Adja meg a jóisten, hogy egy aláírás gyűjtő parasztért kelljen kivonulnia akár az esetnek, akár a rohamnak. Én tutira olyan csendben mennék mint a teve mamuszban.
    Viszont van egy ötletem a mentős kollégáknak.A szoli átadásakor ugyebár illik ellenőrizni a kocsi műszaki állapotát. Ebbe meg bele tartozik az is, hogy csilingel-e a tilinkó. Na srácok, én azt csinálnám, hogy minden egyes reggel szépen ki próbálnám a szirénát. Hátha megüti a guta a sok barmot. Aztán mentő helyett meg hívhatja mondjuk a közterület felügyelőt, vagy a kukásokat.

  4. Cerceruska mondta:

    Én vidéken lakom és az utcánkba van a mentőállomás+templom mellett lakom,ahol negyed óránként harangoznak,szívesen látom vendégül valamennyi háborgót egy teljes hétre.Kíváncsi lennék rá cserélne e velem lakást?Ha van tolerancia,mindent meg lehet szokni!!!!!!

  5. SZPM mondta:

    Akit zavar, az költözzön……. MENTŐ MARAD!

  6. h.hajnalka mondta:

    Amúgy meg ha valakit zavar a szirénázó autó,akkor annak csak röviden azt tudom javasolni amit szegény nagymamám mondott, mindig a szomszédnak,amikor az udvaron játszottunk gyerekként.
    A TEMETŐBE KI KELL VITETNI MAGÁT,ODA KELL LEKÖLTÖZNI,ÉS OTT CSÖND VAN.OTT NEM LEHET SZIRÉNA HANGOT HALLANI!!!!!!!!.

  7. h.hajnalka mondta:

    Tisztelt krabausz.A 2011 04 07 -ei válaszodhoz,csak annyi a hozzászólásom,hogy minek a közlekedési lámpa,ha a tisztelt gépkocsivezető emberek,ígyse úgyse veszik figyelembe a szirénázó mentő autót.Én tudom milyen a sziréna alatt űlni,főleg 28fokos melegbe,mivel sofőr vagyok.A közlekedési lámpát felszerelik,akkor is kell a hangot használnunk,mert csak így érvényes,és így vagyunk védve.Ha a Markó utca fele jársz,nézd meg egy nap,a behajtani tilosba hány gépkocsi megy a Bajcsy fele.A tűzoltok legalább szabályosak.Ők ahogy elindúlnak a hangárból,az autó eleje van csak az utcán,már a sziréna,és a légkürt is szól.Ha mi elviseljük a hangját a fülkében,napi 12 órán át,viseljétek el ti is.Nem hobbiból szirénázunk.Lehet,hogy egyszer eléred,hogy a SZIRÉNA ÉRTED SZÓL!!!! Akkor is zavarni fog? Ja.Direkt a álnéven jelentkeztem be.

  8. bobby mondta:

    “A Markó utcának a Bajcsy-Zsilinszky út és a Bihari János utca közé eső szakasza hosszú ideig le volt zárva a forgalom elől, akkoriban elég volt, ha a mentőautók csak a két fent említett utca sarkán kapcsolták be a szirénát, most kénytelenek már az állomás kapuján kikanyarodva használni a megkülönböztető fény- és hangjelzést a gépjárműforgalom miatt.” Szerintem ezt kéne visszacsinálni és nagyjából megvan oldva a probléma.

  9. Hummel Péter mondta:

    Vicces! Mármint a kommentek!

    Mindenkinek joga van aláírást gyűjteni!
    Ha összejön két-háromszázezer, fél milla, még plebsvoksolás is lehet. Nagy kampány lesz pro-kontra, civíl szervezetek, pártok állnak az ügy mellé és ellene. 2-3 milliárdot tesznek majd bele, ami rengeteg Áfát, Szja-t termel majd. Mi ezzel a gond?
    Egyébként a gépkocsival való mentés már régen elavult. Az újvilágban már régen kitalálták a mellkasra szerelhető önmentő felszerelést. Érzékeli az állapotodat, vénáz a nyakadba, intubál, ha kell vákumrögzít is, ha eltörik a lábad! Még sajnos túl nagy. Folynak a kutatások, 2020-ra ígérik a 100*200-as méretet. Az utcán fekvő narancssárga testeket pedig, a benzinhiány miatt, a járókelők viszik majd az ispotályba.
    Kezdeményezzetek az aláírásgyűjtés ellen aláírásgyűjtést!

  10. reszimi mondta:

    Azért isteni szerencse, hogy nem nyerít, mint 100 éve és nincs lótrágya sem. De lehet az V. kerületben lakóknak ez is jó lenne,mert csendesebb. Kísérleti jelleggel nem lehetne? Aztán megkapná a Mentőmúzeum.

  11. Gabben mondta:

    Menjenek az ilyen “kedves” lakók a büdös pi…ba .

  12. Balla András mondta:

    Át kellene térni a vitorlázórepülős mentésre. Az gyors és csendes, csak sajnos kevés a belvárosi leszállópálya. Az ilyen reklamáló kuncsaftokért pedig menjen sziréna nélküli, más színű autó.

  13. rescue24 mondta:

    A Mentők látványos leépülése a Takács érában kezdődött el.Valaha elsők voltunk a világon, ám mostanában már csak a középmezőny legalján foglalunk helyet. Drasztikus pénzelvonások, a betegszállítás leépítése ment végbe. Mivel dr. Takács saját egészségügyi és betegszállító céggel rendelkezik ( Főnix), úgy gondoljuk, hogy a Mentőszolgálat főigazgatójává történő kinevezése összeférhetetlenség miatt törvényellenes volt. A leépítésekből közvetlen anyagi haszna származott. Tudomásunk szerint a minisztériumban ő dolgozta ki és terjesztette be a leépítésekről szóló terveket. Majd mikor azt elfogadták és a végrehajtás megkezdődött, lemondott- mondván- a munkáltató nem biztosít megfelelő feltételeket munkája elvégzéséhez! Bár ő mondott fel, tudomásunk szerint ennek ellenére magas anyagi végkielégítést kapott!

    Lemondása után sem alakultak kedvezően a feltételek a Mentők számára. Az új vezetés a Szolgálat érdekeit nem tartotta szem előtt. Kizárólag hatalmi pozícióban gondolkodnak és cselekszenek.Ha valaki jobbító javaslattal áll elő, azt erőből lesöprik, lehetetlenné teszik. Jobb esetben annyit közölnek: „ ha nem tetszik, nem muszáj itt dolgozni”…! Jobbnál jobb szakemberek hagyják el emiatt a szolgálatot. A szakemberek hiánya kezd elképesztő méreteket ölteni. A mentőegységek közel 1/3-án van csak tiszt vagy orvos. Vidéken a helyzet még elkeserítőbb.

    A Mentőszolgálat ma már csak azért működőképes, mert a Bajtársak többsége HIVATÁSNAK és nem megélhetési forrásának tartja ezt a gyönyörű szakmát.

    Kollektív szerződés nincs, ennek megemlítése egyet jelent az elbocsátással. Problémamegoldás helyett pszichés terrorizálás folyik, érdemi intézkedések helyett fegyelmiket osztogatnak.Gondjaikkal, problémáikkal a bajtársak maguk őrlődnek. Vidéken bebetonozott kiskirályok vannak rátermett vezetők helyett, akik szó szerint élet- halál urai. Kevés mentődolgozó éri meg a nyugdíjkorhatárt.A nettó átlagkereset 70-100.000 Ft között mozog, ami a rezsiköltségeket sem fedezi.A szakszervezet néma.Úgy gondoljuk, hogy ez a mentalitás a Mentők szellemiségéhez méltatlan!

    A vezetők láthatatlanul, de érzékelhetően összefonódtak a magán mentőszolgálatokkal és orvosi ügyeletekkel. Van, akinek saját egészségügyi vállalkozása van, és van aki csak vezető szerepet tölt be ezen cégeknél. Így vagy úgy, de nem a Mentőszolgálat érdekeit képviselik. Nem véletlen, hogy a mai napig nem történnek érdemi intézkedések a Mentőszolgálat és ezen cégek közötti anomáliák megszüntetésére. Az illetékesek helyében megvizsgálnánk ezeket az összefonódásokat.

    Az orvosi ügyeletek egy kis részének irányítását átvette a Mentőszolgálat.Éves szinten több tízmilliós összeg kerül így a Szolgálathoz, amelynek döntő többségét a vezetők osztják el egymás között. Pedig a Főigazgatói Utasítás úgy szól, hogy egyenlő arányban kell a dolgozók között elosztani. Jutalmat sem kap az állomány döntő többsége, ellenben a vezetőség éves szinten több milliós jutalmat oszt szét maga között.

    A helyzet kezd kezelhetetlenné válni. Néhány konkrétum, mely bizonyítja, hogy a mentés komoly veszélyben van:

    A gépkocsipark látványosan elöregedett. Az autók átlagéletkora 10 év fölötti, műszaki állapotuk katasztrofális. Előfordul, hogy rohamkocsik télen hetekig fűtés nélkül járnak. Téli gumik az autók döntő többségén nincsenek. Ha egy autó meghibásodik, vagy összetörik, tartalék nincs.

    Napi szinten a szervezett kocsipark 2/3-a vethető be. Ebből akár 8-10 is ki van véve a mentésből javítás miatt, így a bevethető erők létszáma az elégtelen alá esik. Önkényesen vonnak ki rohamkocsikat a szolgálatból magáncélokra, bemutatókra. Mintha szándékosan nem is törekednének a a megfelelő kocsipark indítására. Ha ezen okok miatt a betegellátásban bármilyen probléma adódik, a kivonulókat illetve a mentésirányítókat és mentésvezetőket teszik felelőssé!

    Amennyiben ne adj’ isten egy tömeges baleset történne a nap bármely szakában, amelyben a súlyos, életveszélyes sérültek száma megközelítené a húsz főt, a mentés összeomlana.

    Jelenleg a mentők az egyetlenek, akik az orvosi ügyeletek és a háziorvosok feladatát is kénytelenek ellátni. Hiába a protokoll, ha az előbb említettek közül valamelyik, vagy mind a kettő megtagadja a segítséget, a Mentőknek kell kimennie. A jelenlegi kapacitás ezt nem teszi lehetővé, így egyre több dolgozó kap fegyelmit és vonják bírósági tárgyalás alá a vezetőség által adott szakmai vélemények alapján. Mivel kemény összefonódások vannak, saját felelősségüket ilyen esetekben nem vizsgálják, mint ahogy a konfrontációt sem vállalják fel az említett szervezetekkel az érintettségük miatt, hanem saját dolgozóikban igyekeznek hibákat keresni. A betegszállítók is egyre kevesebb feladatot hajlandóak elvégezni. Ezen feladatok szép csendben visszaszállnak a Mentőszolgálatra, így közvetlenül is veszélyeztetve a mentést, hiszen minimális kocsiparkkal egyre több feladatot kell megoldani.

    Az egészségügyi technika is komoly hiányosságokkal küzd! Nem telik el úgy nap, hogy eset és rohamkocsikon nincs EKG, defibrillátor, perfusor és respirátor. Az is megtörténhetett, hogy a budaörsi rohamkocsi hetekig(!) ezen eszközök nélkül volt kénytelen feladatát ellátni. A rohamkocsikon ritka a megfelelő végzettségű szakorvos nagy többségében rezidensek vannak beosztva,ami nem felel meg a rohamkocsi kritériumnak,de hivatalosan rohamkocsiként vannak számontartva.

    A mentőautók cseréjére állítólag nincs anyagi forrás. Ennek ellenére az elmúlt években 120.000.000. Ft értékben “kárhelyparancsnoki kocsikat” vásároltak. Ezek a gépkocsik eddig sem láttak el, és ezek után sem fognak kárhely parancsnoki feladatokat ellátni! Szolgálati autóként használják őket. Külföldi magánutakra és saját célra szintén használhatóak.

    A szakképzési forrásokból a dolgozók kevésbé részesülnek. Egyes vezetők viszont több milliós magántanulmányaikat, szakmai továbbképzéseknek álcázott welness hétvégéiket finanszírozzák belőle.

    Sok a korrupciógyanús ügy. A közbeszerzéseket úgy írták ki, hogy csak egy pályázó felelhetett meg( pl.Siemens). Az utóbbi években a budapesti ICS-t több alkalommal is átalakították több tízmillió forint értékben, miközben folyamatosan ígérgetik, hogy nemsokára elköltöznek onnan. A budapesti ICS „hangszigetelésének ellenőrzésére” egy vezetőséghez közel álló céget bíztak meg többmillió forint értékben. Oda is ment egy ember minden műszer nélkül és megállapította az amúgy is nyilvánvalót: A hely alkalmatlan erre a célra. A kifizetés mögött nem volt valós teljesítés.

    Pár hónap után az új kommunikációs rendszert másikra cserélték.4 milliárd! forintnyi úniós fejlesztés tűnik el!!!

    A jelenlegi helyzetben kizárólag a vak véletlenen múlik, hogy kapacitás hiánya miatt meghalnak-e emberek vagy sem!

  14. dr. Gőbl György mondta:

    Egy megyei kórház utcájában lakom, oda a nagyforgalmu útról csak szirénázva tudnak a mentőautók bekanyarodni, mert embertársaink másként nem engedik be őket. Mégsem követelem a kórház elköltöztetését, a mentőautók némítását, az elsőbbséget meg nem adó autósok fejét (ők pedig megérdemelnék). Bele gondoltak azok az emberek akik önző szándékkal a mentőállomás költözését kérik, hogy ők milyen privilégizált helyzetben vannak, ha ők bajban vannak, gyalog is hamarabb ott vannak a mentők náluk,mint másoknál autóval?
    Mert ugye minden perc egy emberélet.

  15. töfi mondta:

    Gyerekek.Szívem szerint az összes büdös bunkót el szeretném küldeni a jóóóóóó ééédes anyukájába.De. Én kultúr ember vagyok és nem teszem. Ám de. Ez egy olyan téma,amiről kultúrált véleményt igazán nem tudok kommentelni,mert szerintem ez a vég.

Mondja el véleményét!

Moderációs irányelvek!

Komment írásához bejelentkezés szükséges.